Rotterdam, 6 september 2016 – Tradedoubler heeft vandaag Cross Device Tracking in al haar landen live gezet, nadat zij dit al eerder in het jaar succesvol in Duitsland en de UK hebben gelanceerd. Tradedoubler is hiermee het eerste en het enige netwerk in de Benelux met Cross Device Tracking.

Consumentenonderzoek door Tradedoubler onthult de omvang van het cross-device koopgedrag gedreven door het gebruik van mobiele apparaten. Uit het onderzoek blijkt dat ondanks het feit dat 80% van de consumenten de voorkeur geeft aan het doen van een aankoop via desktop/laptop, maar liefst 43% hun mobiele telefoon gebruikt voor research om vervolgens de aankoop af te ronden via een ander apparaat of in de winkel.

CDT2

Het verhoogde gebruik van de mobiele apparaten houdt automatisch in dat tracking van alleen cookies niet langer effectief is. Tradedoubler heeft Cross Device Tracking ontwikkeld om het online shopgedrag van de consument tussen verschillende apparaten te tracken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van deterministic matching, er wordt een anonieme connectie gemaakt tussen de gebruiker en zijn apparaten.

Hoe profiteert u als publisher van Cross Device Tracking?

Als publisher profiteert u automatisch van Cross Device tracking. De cross device sales zullen niet meteen vanaf vandaag zichtbaar zijn, maar deze zullen in de komende weken steeds vaker geregistreerd worden, naarmate ons systeem anonieme profielen creeërt.

Wij kunnen de cross device sales van uw bezoekers en leden nog sneller en beter in kaart brengen wanneer u een aantal anonieme gegevens met ons deelt. Dit kan door een extra paramater in de tracking URL toe te voegen of via onze API.

Tracking URL

In de tracking URL dient u een versleuteld emailadres of user ID van uw bezoeker of lid toe te voegen. De informatie moet ge-hashed worden via SHA-256 voordat deze wordt toegevoegd, zodat deze compleet anoniem en in lijn is met de Europese privacy wetgeving. Informatie die niet aan de sha-256 hash voldoet zal niet worden geaccepteerd.

In de tracking URL worden de volgende extra parameters toegevoegd:

extid= hashed email adres of intern user ID
exttype= “1” bij een email adres en “0” bij een intern user ID (zo weten wij welke informatie u bij de extid naar ons opstuurt)

Voorbeeld tracking URL:
https://clk.tradedoubler.com/click?p=12345&a=12345&g=12345&extid=64f2d6b0c74c9f07beb8b8f983dab9a722bf813c204c6d8f0f742c57519ab6a7&exttype=1

API

De informatie kan ook gedeeld worden wanneer een bezoeker op uw website inlogt via onze API. Ook deze informatie dient vooraf ge-hashed te worden via SHA-256, anders wordt dit niet geaccepteerd.

Meer informatie over het toevoegen van de parameters, het gebruik van de API of de werking van SHA-256 kunt u vinden op onze website

Voor vragen kunt u contact opnemen met Sandra Vogel ([email protected]) of Kevin Wagenaar ([email protected])

Neem ook contact met ons op wanneer u de parameters heeft toegevoegd of gebruik wilt maken van de API, wij kunnen dit dan testen.

Met vriendelijke groet,

Tradedoubler NL

 

2016-09-06